سایت سرگرمی و شادی

سایت سرگرمی و شادی

سایت سرگرمی و شادی

سایت سرگرمی و شادی

دریافت مالیات از سود بانکی جدی‌تر شد

کمتر از یک ماه پیش بود که اظهارات تازه وزیر اقتصاد در جمعی در کرمان، خبرساز شد. وی از اعتقاد خود برای الزام دریافت مالیات از سودهای بانکی با توجه به بالا بودن نرخ سود نسبت به تورم سخن گفت.

طیب‌نیا منتقدانه گفت که برخی بانک‌ها نرخ سود سپرده را آن هم بدون ریسک تا ۲۲ درصد پرداخت می‌کنند، پس در این شرایط چرا نباید مالیات بدهند؟

تصمیم وزیر برای یک اتفاق تازه و به عبارتی حذف یک معافیت مالیاتی 90 ساله در سیستم بانکی کشور با موافقت چندانی همراه نشد. به طوری که طرح موضوع با مدیران بانکی حاکی از آن بود که چنین تصمیمی در فضای فعلی حاکم بر سیستم بانکی امکان اجرایی شدن ندارد و تا زمانی که نظام بانکی از یک سو و نظام مالیاتی از سویی دیگر با مشکل ساختاری مواجه است، ورود به دریافت مالیات از سود بانکی ریسک بالایی داشته و بازتاب مثبتی در جامعه ندارد.

در عین حال که کارشناسان نیز با بیان اینکه در کل ورود مالیات به سیستم بانکی را رد نمی کنند، اما بر این باورند که فضای فعلی سیستم بانکی ایران با بسیاری از کشورهای دنیا متفاوت بوده و اگر مسئولان اقتصادی ما از عدم تناسب سود بانکی با تورم اعلام نارضایتی کرده و بر اساس آن تاکید دارند که باید از سود بانکی مالیات دریافت شود، باید به این نکته بیشتر توجه کنند که این معضل ناشی ازبیماری نظام بانکی و معضلات ساختاری آن است که مدیران سال‌هاست وعده اصلاح آن را داده ولی تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نداده‌اند.

با این حال اولین موضع گیری سازمان امور مالیاتی در برابر پیشنهاد دریافت مالیات از سود بانکی، به طور طبیعی با نظر وزیر همسو بود و از این حکایت داشت که تصمیم برای این موضوع جدی است؛ به طور ی‌که طبق اعلام تقوی نژاد-رئیس سازمان امور مالیاتی- مطالعاتی در این رابطه انجام شده و گرچه هنوز تصمیم نهایی در این رابطه وجود ندارد و به قانون تبدیل نشده، اما جزو برنامه‌های مطالعاتی مهم سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

اما در سوی دیگر ماجرای دریافت مالیات از سودهای بانکی در کنار احتمال خروج سرمایه از بانک‌ها، موضوع غربالگری در این رابطه مطرح است؛ به گونه ای که دریافت سود بانکی در موارد بسیاری منبع رزق سپرده‌گذاران است و در این حالت درآمد و محل هزینه برخی خانوارها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که رئیس سازمان امور مالیاتی در این رابطه نیز عنوان کرده که در دریافت مالیات از سودهای سپرده به‌طور حتم تمامی جوانب مورد بررسی قرار خواهد گرفت و حتما این موضوع مورد توجه است که افرادی که سپرده‌های کوچک داشته یا محل ارتزاق آنها سودهای همین سپرده‌هاست، برایشان تفاوت قائل خواهیم شد و در این رابطه سقف تعیین می‌شود. 

خوردن؛ تفریح و سرگرمی ۶۵ درصد تهرانی‌ها

مجید ابهری در گفتگو با مهر  به این تحقیق که توسط گروه اجتماعی بنیاد علوم رفتاری انجام شده، اشاره کرد و افزود: این پژوهش از اول اردیبهشت ۹۴ تا اردیبهشت ۹۵ در مناطقی از تهران مانند فرحزاد، درکه، دربند و پارک های مناطق یک، ۵، ۷، ۱۱، ۱۷ و مراکز تفریحی مانند بوستان ها و جاذبه های گردشگری همچون دریاچه خلیج فارس و حاشیه رودها انجام شد و از خانواده های حاضر تحقیقاتی انجام گرفت که در نهایت مشخص شد ۶۵ درصد از افراد خوردن به صورت حضور در رستوران ها، سفره خانه ها و مراکز عرضه غذای فست فود یا سرو غذاهای خانگی در اماکن تفریحی را سرگرمی اصلی خود به خصوص در شب ها می دانند.

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری به علت این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: مردم علت این گرایش به صرف وقت برای تهیه غذا و صرف آن در مکانی غیر از خانه را، سالم ترین سرگرمی و تفریح اعلام می کردند که خانواده ها، خارج از رستوران در کنار هم بودند و حضور در فضای صمیمی و عاطفی را هدف اصلی برای حضور و صرف غذا اعلام کردند.

ابهری تاکید کرد: هزینه سفرهای برون شهری و مشکلاتی مانند نداشتن مرخصی یا وسیله حمل و نقل و امکانات اقامتی در بیرون از تهران از جمله دلایل خودداری از سفر از سوی این خانواده ها عنوان شد.

به گفته وی ایجاد فرهنگ پر کردن اوقات فراغت با اردوهای محلی و خانوادگی و یا مسابقات مرسوم، می تواند ابزار قابل توجهی برای گذران مناسب اوقات فراغت باشد.

این استاد دانشگاه افزود: همچنین کودکان و نوجوانان در این تحقیق کم علاقه ترین افراد به غذاهای غیررستورانی بودند و فقط ترجیح می دادند که غذا را در رستوران کنار خانواده میل کنند که این نشانه تغییر سبک زندگی است.

آپدیت تلگرام و امکانات جدید

 بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام، در جدیدترین بروزرسان منتشر شده برای این اپ، مجموعه‌ای از تغییرات کاربردی اعمال شده است که یکی از آن‌ها امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده برای کاربران است.

این قابلیت می‌تواند برای کاربران برنامه‌ی تلگرام، کاربری‌های مختلفی داشته باشد. احتمالا برای‌تان پیش آمده که بعد از تنظیم متنی نسبتا بلند آن را در یک گروه یا برای شخصی خاص ارسال کرده‌اید؛ اما در جریان دوباره‌خوانی پیام ارسال شده متوجه شده‌اید که کلمه یا بخشی از آن را اشتباه نوشته‌اید. حالا به راحتی می‌توانید با یک بار تپ کردن روی پیام و ظاهر شدن دستورهایی مثل Reply یا Copy، دستور Edit یا همان ویراش را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این دستور می‌توانید متن ارسال شده‌تان را یک بار دیگر بازنگری کنید و تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید.

یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این بروزرسان امکان ویرایش پیام ارسال شده، پیش از خوانده شدن توسط کاربر مقصد است. یعنی اگر پیامی را برای کسی ارسال کنید و متوجه خطایی در پیام‌تان بشوید، می‌توانید پیش از این‌که پیام توسط کاربر مقصد مطالعه بشود، آن را ویرایش کنید. در این حالت کاربری که پیام را برای‌اش ارسال کرده‌اید بعد از آنلاین شدن در تلگرام، متن ویرایش شده‌ی شما را مطالعه خواهد کرد.

رکورد گرما در تهران شکسته شد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دیروز گرمترین روز سال در پایتخت به ثبت رسید.

محمد اصغری با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: الگوی نقشه های پیش بینی تغییری نکرده است و شاهد تشکیل ابرهای بارانی در شمال غرب کشور هستیم. همچنین امروز در جنوب شرق کشور شاهد وزش باد خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: در استان های کرمانشاه،‌ایلام،‌خوزستان و بوشهر در ساعات آینده شاهد وزش باد هستیم و با توجه به تشکیل گردو غبار در کشور عراق ، میزان آلاینده ها در این استان ها افزایش می یابد.
 
وی با بیان اینکه پدیده قالب جوی در کشور گرما است، افزود: دمای هوای تهران دیروز به 33 درجه بالای صفر رسید که گرمترین روز سال را به ثبت رساند. پیش بینی می کنیم این روند افزایشی ادامه داشته و امروز دمای هوا در پایتخت به 35 درجه بالای صفر برسد.
 
به گفته کارشناس هواشناسی روز گذشته گرمترین مرکز استان شهر اهواز با دمای 43 درجه بالای صفر و پس از آن گرگان با 38 درجه بالای صفر بود. همچنین دمای هوای قم دیروز به 36 درجه بالای صفر رسید. این درحالی است که شهرستانهای هندیجان ،‌ماهشهر،‌شوش و‌ آقاجاری دمای 44 درجه  بالای صفر را تجربه کردند.
 
اصغری از بارش باران در دو روز پایانی هفته خبر داد و گفت: به تدریج از عصر پنجشنبه شاهد بارش باران در ارتفاعات البرز،‌ مازندران و قزوین هستیم و کسانی که می خواهند به شمال بروند بدانند که در روزهای پایانی هفته در جاده های منتهی به شمال کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.
 
وی در پایان با بیان اینکه فردا وزش باد در تهران قابل توجه است، تاکید کرد: تهران در دو روز پایانی هفته هوایی ابری همراه با بارش در ارتفاعات دارد.

فرزندان شهدا معاف از سربازی شدند

 براساس این مصوبه مجلس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/ 10/ 1391 و اصلاحات بعدی آن دائمی می‌شود.

همچنین صدر بند(3) ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می‌شود:

3- بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، بیست و پنج‌درصد(25%) جانبازی به ده‌درصد(10%) جانبازی، سی‌ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده‌ماه سابقه حضور در جبهه

تبصره- فرزند شهید مشابه جانباز پنجاه درصد(50%) محسوب می‌شود.

پ- تبصره زیر به ماده(26) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اضافه می‌شود:

تبصره- والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص، صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می‌باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشمول این ماده می‌شوند.

ت- ماده(66) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح شد:

عبارت «و جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%)» بعد از عبارت «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» اضافه می‌شود.

ث- تبصره(1) ماده(67) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «آزادگان و خانواده آنان» عبارت «و جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%)» اضافه شد.

ج- ماده(26) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی» عبارت «جانبازان دارای محدویت جسمی، حرکتی» اضافه می‌شود.

چ- در انتهای ماده(70) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارت «بالای بیست و پنج درصد(25%)» حذف می‌شود.