سایت سرگرمی و شادی

سایت سرگرمی و شادی

سایت سرگرمی و شادی

سایت سرگرمی و شادی

میوه های نوبرانه بهاری چشم نواز اما گران

این روزها حضور چرخ دستی های دوره گرد حامل چغاله بادام و گوجه سبز حال وهوای شهر را بیش از پیش بهاری و تب و تاب آمدن عید را برای شهروندان دو چندان کرده اند اما نرخ شان گران، تجربه لذت خوردن آنها کم و در عین حال دل هر تماشاگری را می ربایند و عقل از سرمی پرانند.

این نوبرانه های گران، چشم هر رهگذری را نوازش می دهند و وسوسه ای غیرقابل کنترل بر جان می اندازند و مشتریان زیادی را از کوچک وبزرگ به خود جذب می کنند .مشتریانی پر و پا قرص که تحت هر شرایطی و با هر نرخی؛ از خریداری این میوه های نوبرانه دست برنمی دارند و آنها را رها نمی کنند.

بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که این روزها چغاله های بادام خوش طعم در پایتخت، کیلویی یکصد و40 هزارتومان و بنابر محاسبه دیگری سیری 10 هزارتومان به فروش می رسد که البته این نرخ در مناطق شمال و جنوب یکسان نیست و متغیر است. 

گوجه سبز هم نوبرانه بهاری دیگری است که دارای نرخ گرانتر از چغاله بادام است ؛ اما خوب، آن هم مشتریان خاص خود را در این فصل دارد.

به نظر می رسد با روند قیمتی که این میوه های نوبرانه دارند هیچ نظارتی از سوی دستگاه های ذیربط برای نرخ گذاری آنها صورت نمی گیرد.این میوه های خوشمزه بهاری زود می آیند و خیلی زود هم می روند و تنها لذت خوردن را در طرفدارانشان برجای می گذراند وشاید داغ نخوردن.

با توجه به آنکه کشورمان جزء تولیدکنندگان انبوه میوه دردنیا به شمار می رود و بخش اعظمی از میوه های مرغوب کشور صادر می شود، شهروندان انتظار ندارند میوه ها حتی نوبرانه ها با قیمت های بالا وگران نرخ گزاری شوند.

به هر روی نوبرانه ها با قیمت بالا در هر فصل به بازار می آیند اما چه از سوی دستگاه های نظارتی مسئول نظارت بشوند و چه نشوند مشتریان، آنها را خریداری می کنند و شاید آنچه را که فراموش می کنند همان چشم پوشی از نخریدن است.

شاید باید گفت خوردن این نوبرانه های بهاری خوشمزه وجذاب خود لذت های کوچکی بشمار می آیند که لحظات شادی را در آستانه حلول بهاری نو به ثبت می رسانند اما ایکاش که ارزان تر به دست مصرف کننده می رسیدند. 

حسین مهاجرانی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولیت ساماندهی دوره گردهایی که میوه های نوبرانه از قبیل چغاله بادام را با نرخ خیلی بالا و کاذب در سطح شهر بفروش می رسانند با شهرداری تهران است که دهها بار در این باره با شهرداری تهران مکاتبه و تذکر لازم داده شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه شهرداری تهران تاکنون هیچ اقدامی درباره جمع آوری و ساماندهی دوره گردها و دستفروشان نکرده و نمی کند.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه این دستفروشان دوره گرد،علاوه برمساله گران فروشی تخلفات دیگری را از قبیل استفاده از بلندگوهای دلخراش برای عرضه محصولات خود شامل می شوند و مزاحمت هایی را برای مردم ایجاد می کنند اما هنوز اقدامی از سوی شهرداری تهران در این زمینه صورت نگرفته است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه وتره بار توضیح داد: چغاله بادام میوه ای است که از تاریخ 15 اسفندماه جاری با قیمت بالا از شیراز وارد تهران شد و توسط دوره گردها عرضه شد؛ هم اینک این میوه نوبرانه از کاشان وارد پایتخت می شود.

وی ادامه داد: 10 روز دیگر هم چغاله بادام از ساوه و قم و گرمسار وارد تهران خواهد شد و پس از آن چغاله بادام از کرج وارد تهران می شود.

مهاجرانی گفت: در حال حاضر این میوه نوبرانه با نرخ بالا توسط دستفروش های دوره گرد عرضه می شود. 

مهاجرانی تاکید کرد: عرضه میوه نوبرانه چغاله بادام توسط میادین تره باربراساس میزان عرضه و تقاضا و نیز نرخ فاکتور ارائه شده صورت می گیرد و بر فروش فروشندگان تره بار به طور مرتب نظارت می شود. 

این روزها مشاهده چرخی دستی های حامل نوبرانه های بهاری همه جا یافت می شوند؛ ازمحل های تفرجگاهی و مراکز خرید گرفته تا حاشیه برخی خیابانهای شلوغ و همین چرخ دستی ها هستند که بر هیجانات خریدهای نوروزی می افزایند.

به هرحال در آستانه حلول بهاری دلنواز و تب وتاب نو شدن سال و شور وشوق غیرقابل وصف مردم برای خریدهای نوروزی نمی توان از خوردن نوبرانه ها غاقل ماند حتی اگر نرخ آنها گران باشد و نظارتی برآنها صورت نگیرد.

رسوایی سامسونگ در گران‌فروشی اس 7

به نقل از مشرق، بر اساس تحلیلی از موسسه IHS، هزینه‌ی ساخت گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ برای کمپانی سامسونگ تنها ۲۵۵ دلار است؛ یعنی درست به اندازه هزینهی ساخت گوشی گلکسی اس ۵ که دو سال پیش پرچمدار کمپانی کره‌ای بود. این در حالی است که قیمت رسمی این محصول در ایالات متحده حدود ۶۷۰ دلار است. 

موسسه IHS قبلا هم با کالبد شکافی گوشی‌های هوشمند، جزییات کاملی از قیمت قطعات به کار رفته در گوشی‌های رده بالایی همچون آیفون را منتشر کرده بود. گلکسی اس ۷ یک آپگرید کامل نسبت  به گلکسی اس 6 است و گزارش اخیر هم می‌گوید که این واقعیت در بسیاری از قطعات به کار رفته در گلکسی اس ۷ کاملا مشهود است.

  گلکسی اس7، کی معرفی می‌شود؟ +عکس رسوایی سامسونگ در گران‌فروشی اس 7


گران‌ترین قطعه به کار رفته در ساخت این پرچمدار، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام است که گفته می‌شود ارزشی بالغ بر ۶۲ دلار دارد. بنابراین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به تنهایی ۲۵ درصد از هزینه‌ی ساخت این گوشی را موجب شده است! گلکسی اس ۷ در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ این گوشی تنها مختص به بازار ایالات متحده بوده و سایر کاربران در سراسر دنیا باید از  نسخه‌ی مجهز به تراشهی ساخت سامسونگ یعنی اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده کنند. تصویر زیر مربوط به گوشی گلکسی اس ۷ پس از کالبد شکافی است.
 

قطعه مهم دیگری که در گلکسی اس ۷ استفاده شده است، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن است که از فناوری Dual Pixel برای فوکوس فوق سریع خودکار بهره می‌برد. قیمت تخیمنی این دوربین ۱۳.۷ دلار است. این دوربین دارای پیکسل‌های بزرگ و منحصر به فرد و لنز گشاده‌تر نسبت به گلکسی اس ۶ با f1.7 است. به دلیل دارا بودن چنین دیافراگمی، جذب نور توسط سنسور در محیط‌های کم نور به بهترین وجه صورت گرفته و پیش‌‌بینی می‌شود توانایی این گوشی در عکاسی از سوژه در نور کم بسیار بالا باشد.
 
در رابطه با گزارش بالا باید به این نکته مهم توجه کرد که قیمت گفته شده تنها مربوط به قطعات سخت‌افزاری استفاده شده در این گوشی است و هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه و نیز هزینه‌های نرم‌افزاری این گوشی توسط موسسه IHS در نظر گرفته نشده است.

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟

تلفن های هوشمند به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش ابزاری مناسب برای مشاهده ی محتواهای چند رسانه ای نیستند، به همین منظور بسیاری برای مرور آلبوم های خود اقدام به اتصال تلفن همراه به تلویزیون می برند، با استفاده از کابل HDMI می توانید بهینه تر از تلفن هوشمندتان استفاده کنید.

سوالات کاربران:

چطوری صفحه گوشیو به تلویزیون وصل کینم؟ اصلا میشه صفحه گوشی رو به تلویزیون وصل کرد، من گوشیم کابل HDMI نمی خوره چی کار کنم تا بازی یا فیلمو رو صفحه تلویزیون ببینم؟

پاسخ به سوال کاربران:

برای متصل کردن تلفن همراه به تلویزیون، راه های زیادی وجود دارد، در صورتی که تلفن همراه شما کابل HDMI را پشتیبانی نمی کند، می توانید از قابلیت های نرم افزاری و تکنولوژی وای فای استفاده کنید، البته این موضوع نیازمند مجهز بودن تلویزون به ارتباط بی سیم و یا همان وای فای است، به طور مثال برای تلفن های هوشمند با پلتفرم IOS می توانید از نرم افزار "AirPort Express portable hotspot" (نرم افزار ویژه اشتراک‌گذاری بی سیم موزیک و ویدئو ) و در تلفن همراه با پلتفرم اندروید از نرم افزار "AllShare" استفاده کنید.

در صورتی که تلویزیون شما وای فای ندارد، و همچنین تلفن هوشمندتان کابل HDMI را پشتیبانی نمی کند تنها راه ممکن برای نمایش محتواهای چند رسانه ای در تلویزیون، انتقال اطلاعات از گجت مورد نظر به pc و اتصال کامپیوتر به تلویزیون است. 

وسایل مورد نیاز برای اتصال بدون سیم

1- برای اتصال بدون سیم نیاز اندروید 4.4.2 به بالا دارید. نرم افزار کروم کست را دانلود و نصب کنید.

2- سپس نرم افزار را باز کرده و گزینه Cast Screen/Audio را انتخاب کنید و در مرحله آخر هم دکمه زرد روی صفحه را لمس کنید.

نکته: دقت کنید که دستگاه‌تان به همان شبکه وای‌فایی که کروم کست استفاده می‌کند متصل باشد.

چگونه تلفن همراه را به تلویزیون متصل کنیم؟


استفاده از فناوری DLNA

گوشی‌های موبایل دارای گواهی DLNA نظیر Samsung Galaxy S6, S6 Edge یا HTC One M9 می‌توانند به خوبی Xbox One به پروژکتور، ست تاپ باکس و تلویزیون دارای DLNA متصل شوند، زمانی که هر دو دستگاه به یک روتر اینترنت وصل باشند. در صورتی که تلویزیون شما دارای سیستم DLNA نباشد، می‌توانید از دانگل DLNA برای ارسال تصویر بی‌سیم به تلویزیون استفاده کنید.

راه سوم هم که خیلی آسان است رفتن به بخش تنظیمات و یافتن گزینه NFC and sharing است. در این بخش ویژگی Screen Mirroring را انتخاب کنید. سپس می‌توانید دستگاهی را که امکان اتصال به آن وجود دارد، ببینید. پس از چند ثانیه‌ پیغامی روی دستگاه مقصد به نمایش در می‌آید که با پذیرفتن آن می‌توانید محتوای صفحه نمایش را روی آن ببینید.

بهترین و کم دردسر ترین راه (HDMI)

این کابل بطور موثری مثل یک لوله عریض است که می تواند حجم بالایی از اطلاعات دیجیتال را بین دو منبع منتقل نماید. کابلهای HDMI در ویرایش جدید خود تا 10Gbps پهنای باند را ارائه می دهد یعنی این کابل می تواند حتی بیش از یک سیگنال ویدئو HD را به همراه هشت کانال صدای 24 بیت فشرده نشده با کیفیت بالا را انتقال دهد.

قیمت یک کابل HDMI با کیفیت متوسط حداقل از 20 تا 30 هزار تومان شروع می شود، حتی اگر تلویزیون و یا گوشی شما به فناوری HDMI هم مجهز نباشد، با دو تبدیل برای تلویزیون و موبایل می توانید به راحتی اتصال را برقرار کنید.

راه‌اندازی نسخه 2 کانال‌ها توسط تلگرام

راه‌اندازی نسخه 2 کانال‌ها توسط تلگرامبطور خلاصه، یک توضیح کوتاه درباره کانال‌ها برای کاربران جدید یا آن‌هایی که اصلا کاربر تلگرام نیستند: کانال‌ها می‌توانند پیامی را برای تعداد نامحدودی مشترک ارسال کنند. آن‌ها می‌توانند عمومی باشند، در نتیجه هر کاربری می‌تواند عضو کانال شود و پیام‌های جدید را دریافت کند. حتی اگر شما بعد از ساخته‌شدن یک کانال عضو آن شوید، می‌توانید تمام پیام‌هایی که قبل از این در کانال منتشر شده را مشاهده کنید.

نسخه 2 کانال، تا حد زیادی کارایی آن‌ها را افزایش داده‌است. به عنوان مثال، لینک‌ پست‌ها به شما اجازه می‌دهد هر پیامی را که در کانال منتشر شده، بطور مجزا با دوستانتان در خارج از تلگرام یا در شبکه‌های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید. وقتی کسی روی این لینک خارج از تلگرام کلیک کند، به کانال منتقل شده و پیام موردنظر پررنگ نشان داده می‌شود.

پیام‌های بی‌صدا به ادمین کانال اجازه می‌دهد پیامی را به کانال ارسال کند بدون اینکه هیچ‌یک از اعضای کانال متوجه شوند. این ویژگی، برای پیام‌های نیمه‌شب و غیرضروری بسیار مفید است. برای ارسال پیام بی‌صدا، کاربر باید برروی آیکون زنگ تپ کرده تا وضعیت پیام‌های بی‌صدا تغییر کند.

امضای ادمین به اعضا اجازه می‌دهد بدون مراجعه به صفحه پروفایل ارسال‌کننده، هویت او را تشخیص دهند. غلط‌های املایی در کانال‌ها و سوپرگروه‌ها نیز با تپ‌کردن برروی پیام (دابل تپ در iOS) و انتخاب گزینه ویرایش، می‌توانند رفع شوند. دکمه به اشتراک‌گذاری روبات‌ها نیز به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌هایی را که یک روبات به آن‌ها ارسال می‌کند، به اشتراک بگذارد.

تبلیغات و کانال‌های مزاحم تلگرام را فیلتر کنید +آموزش تصویری

به دلیل امکان ساخت گروه و کانال در تلگرام و وجود کاربران متعدد افراد زیادی برای تبلیغات، شما را ناخواسته و از طریق شماره تلفن به گروه‌ها و کانال‌های تبلیغاتی دعوت می‌کنند که این موضوع ممکن است به مزاج شما زیاد خوش نیاید.در مطلب امروز قصد داریم یکی از قابلیت‌های افزوده شده به آخرین نسخه تلگرام را خدمت شما معرفی نماییم. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید از دعوت شدن به گروه‌ها و کانال‌های تبلیغاتی مزاحم جلوگیری کرده و حریم خصوصی خود را حفظ نمایید.

۱- در مرحله اول تلگرام را اجرا نمایید.

۲- به تنظیمات یا Settings مراجعه نمایید.

تبلیغات و کانال‌های مزاحم تلگرام را فیلتر کنید +آموزش تصویری
۳- گزینه Privacy and Security را لمس نمایید.
تبلیغات و کانال‌های مزاحم تلگرام را فیلتر کنید +آموزش تصویری
۴- حال از قسمت Privacy گزینه‌ی Groups را انتخاب کنید.
تبلیغات و کانال‌های مزاحم تلگرام را فیلتر کنید +آموزش تصویری

۵- اکنون بخش Who can add me to group chats را بر روی My Contacts تنظیم کرده.تا فقط مخاطبینتان قادر باشند شما را به گروه ها و کانال ها در اندروید اضافه کنند.

۶- در آخر بر روی آیکون تایید مقابل Groups در بالای صفحه ضربه زده تا تنظیمات اعمال شود.

تبلیغات و کانال‌های مزاحم تلگرام را فیلتر کنید +آموزش تصویری

همچنین در بخش پایین‌تر، اگر برخی از مخاطبین بدون اجازه، شما را به گروه و کانال‌های تلگرام اضافه کردند می‌توانید از قسمت Never Allow آن‌ها را از اضافه کردن شما به گروه‌ها محروم کنید.

جلوگیری از دعوت شدن به کانال و گروه های تبلیغاتی تلگرام در آیفون

۱- ابتدا به تنظیمات یا Settings تلگرام مراجعه نمایید.

۲- در مرحله دوم گزینه Privacy and Security را لمس نمایید.

تبلیغات و کانال‌های مزاحم تلگرام را فیلتر کنید +آموزش تصویری
۳- حال از قسمت Privacy گزینه‌ Groups را انتخاب کنید.

تبلیغات و کانال‌های مزاحم تلگرام را فیلتر کنید +آموزش تصویری
۴- در مرحله  آخر، بخش Who can add me to group chats را بر روی My Contacts تنظیم کنید تا فقط مخاطبینتان قادر باشند شما را به کانال‌ها و گروه‌ها اضافه کنند.

تبلیغات و کانال‌های مزاحم تلگرام را فیلتر کنید +آموزش تصویری
همچنین در بخش پایین تر، اگر برخی از مخاطبین بدون اجازه ، شما را به گروه و کانال های تلگرام اضافه می‌کنند می‌توانید از قسمت Never Allow آن‌ها را از اضافه کردن شما به گروه‌ها محروم کنید.
مطالب مرتبط